مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:152023-08-19اقتصادي

توسعه اقتصاد دریامحور با استقرار 300 سازه زیستگاه مصنوعی


ظرفیت کشور در تولید آبزیان فرصتی توسعه اقتصاد دریامحور بوده و در این راستا 300 سازه زیستگاه مصنوعی در آب های جزیره کیش مستقر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایران از شمال و جنوب دارای مرزهای آبی بوده که از سمت استان های جنوبی به آب های آزاد راه دارد.

این امر ظرفیتی است که برای رشد اقتصادی مغفول مانده است.

تاکید بر استفاده از ظرفیت دریا و اقتصاد دریاپایه و همچنین کریدور شمال جنوب برای بهبود اقتصاد کشور همواره مورد نظر مسؤولان کشور بوده است.

درآمد حاصل از صادرات محصولات حوزه شیلات نسبت به ظرفیت کشور بسیار پایین است و این امر نیاز به برخی زیرساخت هایی دارد که باید به وجود آید.

به عنوان مثال، دریای خزر در حوزه تولید و صادرات ماهیان خاویاری فرصت های خوبی را در اختیار کشور قرار داده است اما سهم آن نسبت به درآمد حاصل از صادرات محصولات حوزه شیلات، 3 دهم درصد بوده اما به لحاظ ارزشی 2.

2 درصد از کل صادرات و ارزآوری این حوزه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان شیلات ایران، با حضور سیدحسین حسینی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران 300 سازه زیستگاه مصنوعی در آب های جزیره کیش مستقر شد.

حسینی این سازه ها را دارای نقش بسزایی در یک اکوسیستم خواند و از مزایای آن به افزایش ذخایر آبزیان، پناهگاه انواع آبزیان در فصول مختلف سال به ویژه برای آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه اقتصاد دریامحور با استقرار 300 سازه زیستگاه مصنوعی

توسعه اقتصاد دریامحور با استقرار 300 سازه زیستگاه مصنوعی