مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-30سياسي

هدف اصلی وقایع تاریخی صدر اسلام هدایت انسان ها است


کارشناس و پژوهشگر فرهنگی همدان گفت: هدف اصلی وقایع تاریخی صدر اسلام که توسط ائمه اطهار در صدر اسلام رقم خورد؛ برای این بود که انسانها هدایت شوند.

- عبدالله روحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مبحث تاریخی نگاه عاشورا اظهار کرد: ما دو نوع نگاه دائم یکی مرور و دوم تحلیل وقایع تاریخی است که نگاه اول آگاهی و نگاه دوم باعث بصیرت افزایی ما می شود.

کارشناس و پژوهشگر فرهنگی با بیان اینکه تحلیل وقایع تاریخی بسیار مهم است و باعث بصیرت، الگو برداری و عبرت آموزی می شود افزود: هدف اصلی وقایع تاریخی صدر اسلام که توسط ائمه اطهار در صدر اسلام رقم؛ را دارد که انسان ها هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه توصیف و تحلیل دو وظیفه اصلی ما است، گفت: ما دو نگاه به اهل بیت داریم یکی نگاه به جایگاه اهل بیت و دوم اینکه ما باید نقش را کشف کنیم و این نقش است که برای ما الگو دارد اینکه امام حسین (ع) در عاشورا چه جایگاهی دارد و نقش چیست مهم است.

روحی خاطرنشان کرد: این نگاه و شناخت است که فرد را امام حسینی بار می آورد و فرد را به فردی بصیر تبدیل و فردی مؤثر واقع می شود.

در واقع باید نوع نگاهمان را به مباحث تاریخی عوض کنیم از پله توصیف به مرحله تحلیل برسیم و از توصیف جایگاهشان به نقش آنها در جامعه برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف اصلی وقایع تاریخی صدر اسلام هدایت انسان ها است

هدف اصلی وقایع تاریخی صدر اسلام هدایت انسان ها است