مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 15:552023-08-20بين الملل

جزییات قرارداد انگلیسی تقسیم قدرت در جنوب و شرق یمن


پس از تشدید اختلافات میان دو متحد اصلی جنگ یمن، انگلیس بار دیگر وارد میدان شد و با انعقاد یک قرارداد میان امارات و عربستان سعودی، قدرت در جنوب و شرق یمن را میان دو طرف تقسیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه ای،گزارش دادند که انگلیس، امروز (یکشنبه، 20 آگوست)، در سایه تشدید اختلافات میان دو همپیمان اماراتی و سعودی در جنگ یمن، قرارداد جدیدی را میان آن ها، منعقد کرد.

  این در حالی است که از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از 25 مارس 2015 تا به امروز، انگلیس نقشی کلیدی در هدایت این تجاوز که به نابودی بیش از 70 درصد زیرساخت و تأسیسات حیاتی و کشته شدن کودکان و زنان یمنی منجر شده، ایفا کرده است.

تاکنون گزارش های متعددی در خصوص نقش نظامی و اطلاعاتی انگلیس و اداره عملیات نظامی و هوایی برای هدف قرار دادن مردم یمن منتشر شده است.

وبگاه یمنی YNP ، امروز به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک نوشت: در قرارداد منعقد شده انگلیس تصریح شده که امارات مناطق ساحل جنوبی یمن (از استان شبوه تا سواحل غربی یمن) را اداره خواهد کرد و در مقابل عربستان نیز اداره امور منطقه شرقی یمن، از دره تا صحرای حضرموت و مرزهای عمان با المهره را در دست خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات قرارداد انگلیسی تقسیم قدرت در جنوب و شرق یمن

جزییات قرارداد انگلیسی تقسیم قدرت در جنوب و شرق یمن