مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 15:052023-08-03سياسي

نامه تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به سران قوا


تعدادی از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی کشور، در نامه ای به سران سه قوه، درخواست کردند ارز سوبسیددار به واردات کالای تمام شده و قطعات کالاهای مونتاژی قطع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، 50 شرکت بزرگ تولیدکننده تجهیزات پزشکی در قالب دو نامه جداگانه از سران سه قوه درخواست کردند که ارز سوبسید دار به واردات کالای تمام شده و قطعات کالاهای مونتاژی قطع شود.

در این نامه ها خطاب به رییس جمهور، رییس قوه قضاییه و رییس مجلس شورای اسلامی، آمده است: از سال 1397 تا پایان دولت قبل یکی از مواردی که زمینه ساز فساد در بخش تجهیزات پزشکی شده و موجبات توجیه ناپذیر بودن تولید در کشور و تعطیلی بسیاری از پروژه ها در این صنعت شده بود، بحث تخصیص ارز سوبسیددار به واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخل بود که به مرور و بعضاً با تأکیدات مستقیم رهبری، این موضوع برطرف گردید و حتی یکی از مطالبی که رییس جمهور فعلی، قبل و بعد از انتخابات بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی بر روی آن تاکید داشتند حذف ارز سوبسیددار بود که در نهایت با نظر مجلس شورای اسلامی این مورد در لایحه بودجه سال 1401 دولت از مفاد بودجه حذف گردید.

متأسفانه و همزمان با تلاطم های ارزی کشور و تغییر رییس کل بانک مرکزی، مقرر گردید مبنای محاسبه کالاهای گروه یک، دلار 28500 تومانی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به سران قوا

نامه تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به سران قوا