مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 12:202023-07-29اجتماعي

ثبت جهانی چه ارمغانی برای اورامانات داشت؟


دو سال پیش در همین روزها بود که اورامانات به عنوان یک جاذبه خاص طبیعی، فرهنگی و تاریخی در ایران به ثبت جهانی رسید.

- ایسنا/کرمانشاه دو سال پیش در همین روزها بود که اورامانات به عنوان یک جاذبه خاص طبیعی، فرهنگی و تاریخی در ایران به ثبت جهانی رسید.

طبیعت بکر و چشم نواز، جنگل های انبوه، دره های عمیق و کوه های سربه فلک کشیده، رودخانه های خروشان و چشمه های جوشان، بافت پلکانی روستاها، پیشینه کهن فرهنگی و آداب و رسوم خاص مردم، تنها گوشه ای از جذابیت های این منطقه 409 هکتاری از کشورمان بود که باعث شد به ثبت جهانی برسد.

چهار شهرستان منطقه اورامانات در استان کرمانشاه یعنی روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی هرکدام دنیایی از زیبایی ها را در خود جای داده اند، اما روانه شدن سیل گردشگران تنها به چند نقطه از کشورمان طی دهه های گذشته باعث شده بود تا این همه زیبایی از چشم بسیاری از آنها پنهان بماند.

با ثبت جهانی اورامانات انتظار می رفت که بهشت گردشگری کرمانشاه به گردشگران نقاط مختلف کشور معرفی شود، اقتصاد و سفره مردمان این منطقه رونق بگیرد و زیرساخت هایش تقویت شود.

هرچند که تاحدودی جذب گردشگر و رونق اقتصادی برای بخشی از مردم آن اتفاق افتاد، اما به نظر می رسد که علیرغم گذشت دو سال هنوز ارمغان ملموسی از ثبت جهانی برای اورامانات به ویژه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی چه ارمغانی برای اورامانات داشت؟

ثبت جهانی چه ارمغانی برای اورامانات داشت؟