مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 08:402023-07-26اقتصادي

22 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی


معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: شبکه های آبیاری پایاب سدهای استان 21 هزار و 940 هکتار زمین کشاورزی را زیر پوشش دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحسن مدنی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اشاره به اینکه شبکه های آبیاری پایاب سدهای استان 21 هزار و 940 هکتار زمین کشاورزی را زیر پوشش دارند، اظهار کرد: شبکه های آبیاری پایاب سدهای این استان همزمان با ساخت سدها، ساخته شده و همزمان با بهره برداری از سدها، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: تاکنون در استان هشت سد با مجموع گنجایش مخزن حدود 223 میلیون متر مکعب ساخته شده است که در مجموع توان تنظیم سالانه 173 میلیون متر مکعب آب سطحی را برای مصارف شرب و بهداشت، کشاورزی و صنعت، دارند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه آبیاری زمین های کشاورزی پایاب سدهای استان را در سنوات گذشته 110 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: شبکه های آبیاری ساخته شده در پایاب سدهای استان توسط شرکت آب منطقه ای موسوم به شبکه های اصلی درجه یک و دو است که مربوط به تعهدات وزارت نیرو در ساخت این شبکه ها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی

22 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی