مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 14:502023-08-15اقتصادي

نگهداری از 6255 نمونه ژنتیکی در ایستگاه تحقیقاتی


رییس بانک ژن گیاهان ملی ایران گفت: شش هزار و 255 نمونه ژنتیکی از گونه های درختان میوه در ایستگاه تحقیقاتی نگهداری می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهزاد سرخی گفت: ایران به عنوان مهد کشاورزی و منشأ بسیاری از گیاهان زراعی و اقتصادی مهم یکی از غنی ترین مراکز تنوع ذخایر توارثی گیاهی جهان و یکی از مهم ترین کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا برای حفاظت از تنوع زیستی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: حفاظت این منابع عظیم ملی و ظرفیت سازی در راستای استفاده بهینه از این منابع از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

سرخی افزود: با تأسیس بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی در کشور در مجموعه سازمان تات با حوزه فعالیت گیاهان زراعی، باغی و خویشاوندان وحشی نقش مهمی در حفظ و استفاده از این منابع ژنتیکی برعهده داشته و دارد.

وی ادامه داد: این بخش در زمینه های مختلف مطالعات تنوع ژنتیکی، جمع آوری، شناسایی، حفاظت و تکثیر ذخایر توارثی، ارزیابی های عمومی و تخصصی آنها، توسعه بانک های اطلاعاتی و مبادله مواد ژنتیکی زراعی و باغی و خویشاوندان وحشی آن ها 73091 نمونه ژنتیکی است که با عنایت به نگهداری آن ها در دو شرایط کلکسیون پایه و فعال در مجموع بیش از 140000 نمونه ژنتیکی در بانک ژن گیاهی ملی ایران مورد حفاظت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری از 6255 نمونه ژنتیکی در ایستگاه تحقیقاتی

نگهداری از 6255 نمونه ژنتیکی در ایستگاه تحقیقاتی