مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 16:202023-08-22بين الملل

دست رد الجزایر به سینه فرانسه


دولت الجزایر اجازه استفاده فرانسه از حریم هوایی این کشور به منظور اقدام علیه نیجر را نداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای رسانه ای فرانسه نتوانست موافقت الجزایر را برای استفاده از حریم هوایی این کشور علیه نیجر جلب کند.

یک روزنامه الجزایری روز سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که الجزایر درخواست فرانسه برای بازکردن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسوی، در صورت مداخله احتمالی در نیجر را رد کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که پس از رد این درخواست از سوی الجزایر، فرانسه این موضوع را با مراکش مطرح کرده و رضایت این کشور را برای استفاده از حریم هوایی آن علیه نیجر گرفته است.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازها، در فرودگاه های کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا اکواس اقداماتی در راستای آمادگی برای عملیات نظامی احتمالی علیه نیجر آغاز شده است.

گفتنی است که عناصر وابسته به گارد ریاست جمهوری نیجر صبح روز چهارشنبه 26 جولای، کودتا کرده و محمد بازوم، رییس جمهور این کشور را داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت کردند.

ژنرال عبدالرحمن چیانی، فرمانده گارد ریاست جمهوری، در 28 جولای رهبری شورای ملی حفاظت از میهن (CNSP) را برعهده گرفت و رییس دولت انتقالی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست رد الجزایر به سینه فرانسه

دست رد الجزایر به سینه فرانسه