مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-10دانش

وزارت بهداشت بیش از تعداد مصوب شورا ظرفیت پزشکی را افزایش داد


معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر تحقق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور 1402 گفت: ما در سال گذشته بیش از تعداد مصوب شورا ظرفیت پزشکی را افزایش دادیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد با بیان این مطلب اظهار داشت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فصل الخطاب وزارت بهداشت است.

وی گفت: طبق مصوبه شورا سال 1401 تعداد 1600 نفر و امسال 1920 نفر باید به ظرفیت پزشکی اضافه شود یعنی جمعا 3520 نفر با تعهد 1.

5 برابر تحصیل برای مناطق محروم که عینا در دفترچه کنکور امسال رعایت شده و مورد تایید شورای انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش آموزش کشور است.

باقری فرد یادآور شد: در رشته پزشکی و دندانپزشکی در در سال گذشته بر خلاف مصوبه افزایش، بیشتر از جدول مصوب شورا به وزارت بهداشت معرفی شد بنابراین هم اکنون از برنامه جدول شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوتر هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی خصوصا در مناطق کم برخوردار همچنان منتظر اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت های آموزشی مانند کلاس درس، خوابگاه، ازمایشگاه، مراکز مهارتی و تخت های اموزشی برای افزایش ظرفیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت بیش از تعداد مصوب شورا ظرفیت پزشکی را افزایش داد

وزارت بهداشت بیش از تعداد مصوب شورا ظرفیت پزشکی را افزایش داد