مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 12:452023-08-12بين الملل

تصمیم استراتژیک ایران برای دور زدن تحریم ها


سیاست چندجانبه گرایی نه صرفا واکنشی به یک جانبه گرایی افسارگسیخته غرب، بلکه یک انتخاب استراتژیک برای کشورهای مستقل همچون ایران محسوب می شود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایمنا نوشت: سیدرضا صدرالحسینی در پی سفر اخیر وزیر خارجه به آفریقای جنوبی در اظهار کرد: بیش از 50 کشور در قاره آفریقا وجود دارند که ظرفیت های بسیار خوبی برای مبادلات اقتصادی ایجاد کرده اند.

عموم این کشورها به واسطه استعمار کهن و نو، خاطرات بسیار ناخوشایندی از سفیدپوستان اروپایی و آمریکایی دارند و علاقه مند به ارتباط با دیگر کشورها به ویژه جمهوری اسلامی هستند، زیرا بسیاری از کشورهای آفریقایی، انقلاب ایران را به درستی به عنوان یک انقلاب ضداستعماری می شناسند.

وی افزود: ما در یک دهه گذشته کمترین ارتباط اقتصادی را با آفریقایی ها داشتیم، اما اقداماتی که در طول دو سال گذشته در دولت سیزدهم انجام گرفت، سبب شد تا رییس جمهور، ماه گذشته سفری را به سه کشور آفریقایی داشته باشد و زمینه برای بهتر شدن و گسترش روابط با تاکید بر موضوعات اقتصادی فراهم شود.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: سفر اخیر امیرعبداللهیان به آفریقای جنوبی نیز در راستای حضور رسمی جمهوری اسلامی در توافقنامه اقتصادی بریکس (BRICS) است، توافقی که پنج کشور جهان در آن حضور دارند و نزدیک به دو سوم جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم استراتژیک ایران برای دور زدن تحریم ها

تصمیم استراتژیک ایران برای دور زدن تحریم ها