مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 12:002023-08-10اقتصادي

آخرین وضعیت مسکن و قیمت ها از زبان وزیر راه و شهرسازی


بذرپاش وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: پیش از این قانونی برای قیمتگذاری در این بخش نداشتیم، اما با مجلس در حال تنظیم یک قانون برای ساماندهی بازار قیمت مسکن هستیم.

- وزیر راه و شهرسازی با بیان این که طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، قیمت مسکن در کشور کاهشی شده است از پلمب بیش از 2 هزار و 500 واحد مشاوره املاک متخلف و بدون مجوز خبر داد.

به نوشته خبرآنلاین، مهرداد بذرپاش با اشاره به جایگاه مسکن در قانون اساسی کشور، با تاکید بر رویکرد مردمی سازی در حوزه مسکن گفت: از ابزارهای مختلفی برای کنترل بازار اجاره استفاده شده و از آنجایی که بخش مسکن تعرفه و قیمت گذاری خاصی ندارد، این مسیر با چالش های زیادی همراه است .

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: پیش از این قانونی برای قیمتگذاری در این بخش نداشتیم، اما با مجلس در حال تنظیم یک قانون برای ساماندهی بازار قیمت مسکن هستیم.

بذرپاش با اشاره به انجام بیش از 30 هزار بازرسی از مشاوران املاک در سطح کشور، از پلمب بیش از 2 هزار و 500 واحد مشاوره املاک متخلف و بدون مجوز خبر داد.

وی بر لزوم افزایش نظارت توسط نهادهای نظارتی مثل قوه قضاییه و همچنین قانونگذاری توسط قوه مقننه برای کنترل اجاره بها تاکید کرد و درباره شناسایی خانه های خالی، گفت: وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان امور مالیاتی ساختاری برای شناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت مسکن و قیمت ها از زبان وزیر راه و شهرسازی

آخرین وضعیت مسکن و قیمت ها از زبان وزیر راه و شهرسازی