مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 22:302023-08-06سياسي

اسلامی: کشور در حال حاضر حدود 50 هزار سو ظرفیت غنی سازی دارد


رییس سازمان انژی اتمی ایران در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که «کشور در حال حاضر حدود 50 هزار سو ظرفیت غنی سازی دارد که بیش از 30 هزار سوی آن فعال است».

- ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جزییاتی از جلسه عصر امروز(یکشنبه، 15 مرداد 1402) این کمیسیون، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نشست مشترکی را با رییس و مدیران سازمان انرژی اتمی برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه، آقای اسلامی با تشریح آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان انرژی اتمی گفت که در سال 1401، سازمان انرژی اتمی، 159 دستاورد دانشی، فناورانه و صنعتی جدید داشت و در سالجاری هم با هدف بهره مندسازی مردم، پیشرفت در حوزه های مختلف صنعت هسته ای را در سازمان دنبال می کنیم .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه طبق سند بیست ساله توسعه صنعت هسته ای، در جهت رسیدن به ظرفیت 20 هزار مگاوات برق هسته ای حرکت می کند، گفت که کشور در حال حاضر حدود 50 هزار سو ظرفیت غنی سازی دارد که بیش از 30 هزار سوی آن فعال است .

  عمویی اظهار کرد: در این نشست، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با تقدیر از اقدامات سازمان انرژی اتمی در پیشبرد صنعت هسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی: کشور در حال حاضر حدود 50 هزار سو ظرفیت غنی سازی دارد

اسلامی: کشور در حال حاضر حدود 50 هزار سو ظرفیت غنی سازی دارد