مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 21:202023-07-26سياسي

هیئت تاریخی و قدیمی تربت حیدریه را بشناسیم


هیئت متحده حسینی تربت حیدریه بزرگ ترین و قدیم‏ی ترین هیئت عزاداری این شهرستان است که همچنان به تعظیم شعائر اهل بیت (ع) می پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه، تربت حیدریه دارای قدیمی ترین هیئت متحده حسینی مرکزی در انتهای خیابان روحبخش است که دارای دو قسمت جدید و قدیم بوده، قبل از سال 1270 توسط عده ای از سادات اصفهانی تاسیس شد و حدود 500 متر در دو قسمت مساحت دارد، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، به سراغ سید محسن حسینی نسب سرپرست این هیئت رفتیم.

  وی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: این هیئت قبل از سال 1270 توسط عده ای از سادات اصفهانی تاسیس شد که اولین کسانی بودند که عزاداری را درتربت حیدریه بنیان گذاشتند.

حسینی نسب ادامه داد: معروف ترین ومتدین ترین آن ها مرحوم حاج سید حسین حسینی بزرگ بود که فردی متدین و بانفوذ بود، در قحطی آن دوران که در ایران به وجود آمده بود این شخص در تربت حیدریه زمین های خود را گندم و جو کاشت و گفت، هر کس به اندازه نیاز درو کند، آن سال تربت حیدریه از قحطی از نجات پیدا کرد.

  سرپرست هیئت عزاداری متحده حسینی ادامه داد: بعد از فوت آن مرحوم تنها فرزند دخترش به نام بی بی سکینه سرپرستی این هیئت را به عهده گرفت که به دوره رضا شاه قلدر می رسد و رضاشاه عزداری را ممنوع می کند، مردم برای عزادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت تاریخی و قدیمی تربت حیدریه را بشناسیم

هیئت تاریخی و قدیمی تربت حیدریه را بشناسیم