مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 14:202023-08-09سياسي

مدیرعامل: رفع ناترازی بانک ها نیازمند همراهی و همکاری همه مسئولان است


ناترازی برخی بانک ها مشکلی است که وجود دارد و برای رفع آن، همه نهادها و سازمان های تصمیم ساز و تصمیم گیر باید همراهی و همکاری داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر للـه گانی در همایش گفت و گوهای راهبردی پیرامون اصلاح ساختار ترازنامه بانک ها که در دانشگاه امام صادق (ع) و با حضور جمعی از مدیران بانک مرکزی و شبکه بانکی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ناترازی بانک ها موضوعی خود خواسته نیست، بلکه عوامل مختلفی در این ناترازی نقش دارند که شناخت و ریشه یابی این عوامل برای رفع ناترازی ها لازم و ضروری است و همراهی همه نهاد ها و سازمان های تصمیم ساز و تصمیم گیر را می طلبد.

  مدیرعامل افزود: اقتصاد کشور بانک محور است و بیش از 80 درصد تأمین مالی طرح ها و پروژه ها به عهده شبکه بانکی است.

ظرفیت و منابع شبکه بانکی نیز مشخص است، بنابراین، توان پاسخ گویی به تمام نیازهای مالی اقتصاد کشور توسط شبکه بانکی امکان پذیر نیست.

دکتر للـه گانی ادامه داد: تا قبل از تحریم ها، بخشی از منابع مورد نیاز اقتصاد کشور از طریق سرمایه گذاری خارجی تأمین می شد، اما با شروع تحریم ها این منبع تأمین مالی با مشکل مواجه و شبکه بانکی مجبور شد در کنار سایر وظایف و مسئولیت هایی که قانونگذار برایش تعیین کرده است، این خلأ را پوشش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرعامل: رفع ناترازی بانک ها نیازمند همراهی و همکاری همه مسئولان است

مدیرعامل: رفع ناترازی بانک ها نیازمند همراهی و همکاری همه مسئولان است