مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:502023-07-31پزشكي

باکتری که پلاستیک را قابل بازیافت می کند


گروهی از محققان «برکلی لب» روشی نوین برای مهندسی یک باکتری ابداع کرده اند تا مواد خامی بسازند که پلاستیک را به ماده کاملا قابل بازیافت تبدیل می کند.

- گروهی از محققان برکلی لب روشی نوین برای مهندسی یک باکتری ابداع کرده اند تا مواد خامی بسازند که پلاستیک را به ماده کاملا قابل بازیافت تبدیل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پلاستیک یکی از مهم ترین مواد در دنیای مدرن به حساب می آید اما متاسفانه به محیط زیست آسیب زیادی می رساند.

به طور کلی برنامه های بازیافت پلاستیک با هدف کمک به حفظ محیط زیست انجام می شوند اما بیشتر محصولات آنها سوزانده می شوند یا سر از زمین های دفن زباله در می آورند.

در سال 2019 میلادی برکلی لب از نوع جدیدی پلاستیک به نام PDK رونمایی کرد که در آن پیوندهای بین مولکول ها را می توان به راحتی و برحسب نیاز شکست و به این ترتیب می توان آن را بدون کاهش کیفیت به ماده جدیدی تبدیل کرد.

پژوهشگران در تحقیقات پیشین PDK را از همان محصولات پتروشیمیایی ساختند که در پلاستیک معمولی به کار می رود اما برای تحقیق جدید آنها به طور موفقیت آمیز ماده اولیه را تغییر دادند.

آنها باکتری E.

coli را طوری مهندسی کردند که بتواند شکر را از گیاه به مولکول هایی به نام TAL تبدیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکتری که پلاستیک را قابل بازیافت می کند

باکتری که پلاستیک را قابل بازیافت می کند