مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 19:502023-08-05اقتصادي

آغاز برداشت ارقام زودرس پسته در 10 هکتار از باغات رفسنجان


فرماندار رفسنجان از برداشت پسته از نوع رقم رضایی زودرس و بادامی زودرس در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود 10 هکتار از باغ های این شهرستان زیر کشت پسته رقم رضایی است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین رضایی امروز در آیین برداشت محصول پسته از نوع رقم رضایی زودرس اظهار کرد: 80 هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان وجود دارد که رقم های احمدآقایی، اکبری، رضایی، فندقی و کله قوچی در آنها کشت و برداشت می شود.

وی افزود: نوع رقم رضایی در سال 54 توسط مرحوم علیجان رضایی در باغ های ابراهیم آباد رفسنجان شناسایی  و از سال 1370 کشت و توسعه آن در شهرستان شکل گرفت و از آن پس این نوع رقم پسته در سایر استان های پسته خیز کشور هم در حال تکثیر و توسعه است.

رضایی عنوان کرد: رقم پسته رضایی از سال 65 به کلکسیون ارقام در موسسه تحقیقات پسته کشور منتقل شد و تا کنون به میزان 10 هکتار در رفسنجان توسعه یافته و در کشور نیز حدود 100 هکتار از این نوع رقم پیوندزنی شده و محصول برداشت می شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: این نوع رقم پسته از دیگر ارقام زودرس تر است و اواخر تیرماه قابل برداشت و به عنوان تازه خوری محسوب می شود و در بازار این نوع پسته تر در این دوماه ( تیر و مرداد) وجود دارد و درصد پروتیین آن نسبت به سایر ارقام بیشتر و درصد چربی کمتری نیز نسبت به دیگر ارقام دارد؛.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت ارقام زودرس پسته در 10 هکتار از باغات رفسنجان

آغاز برداشت ارقام زودرس پسته در 10 هکتار از باغات رفسنجان