مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:502023-08-14بين الملل

طالبان درباره سدکجکی به ایران دروغ گفت؟


به دنبال اعلامیه ای وزارت خارجه طالبان مبنی بر این که هیأت ایرانی جریان آب در دهراود را به مراتب کم تر از سال عادی آبی ارزیابی کرده اند؛ اکنون ایران می گوید جریان آب به سمت سد کجکی برقرار و آب در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، آماج نیوز نوشت: رسانه های ایران گزارش داده اند که طالبان اما اجازه بازدید از سد کجکی را به هیأت ایرانی نداده اند.

‏معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفته است که ‏با کمک وزارت امور خارجه بالاخره اجازه بازدید از ایستگاه آب سنجی بالادست سد کجکی به هیأت فنی ایران داده شد؛ اما هیأت در این بازدید، مشاهده کرد که جریان آب به سمت سد کجکی برقرار است و آب در جریان است.

‏معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اضافه کرده که در این سفر، طالبان اجازه بازدید از مخزن سد کجکی را که در تصاویر ماهواره ای مشخص است ذخایر آبی مناسبی دارد، به تیم فنی ایران ندادند.

این در حالی ست که ‏وزارت خارجه طالبان روز گذشته تأیید کرده که هیأت تخنیکی ایران از دستگاه آب شناسی دهراود بازدید کرده و جریان آب در دهراود را به مراتب کم تر از سال عادی آبی ارزیابی کرده اند.

‏ وزارت خارجه طالبان می گوید که زمینه بازدید هیأت ایرانی از دستگاه آب شناسی دهراود مساعد شد که آنان بعد از مشاهده و اندازه گیری جریان آب در دستگاه آب شناسی دهراود، سال جاری آبی را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان درباره سدکجکی به ایران دروغ گفت؟

طالبان درباره سدکجکی به ایران دروغ گفت؟