مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 07:352023-08-01اقتصادي

حدود 3 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است


معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون سیستم آبیاری نوین در 2 میلیون و 900 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون سیستم آبیاری نوین در 2 میلیون و 900 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده است.

صفدر نیازی صبح امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه کهیر شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در مجموع، کل اراضی آبی کشور هشت میلیون و 500 هزار هکتار است که جهت افزایش بهره وری آب و مدیریت مصرف آن تاکنون 2 میلیون و 900 هکتار آن مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

وی افزود: از مجموع سیستم آبیاری اجرا شده در کشور 2 میلیون و 600 هکتار آن توسط دولت و 300 هزار هکتار دیگر توسط کشاورزان اجرا شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در این استان ها هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوری که این وزارتخانه نیز برای تشویق کشاورزان به این امر 85 درصد هزینه اجرایی سامانه های آبیاری نوین را به صورت بلاعوض تامین و پرداخت می کند.

نیازی تاکید کرد: در تداوم اجرای سیستم آبیاری نوین امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان موافقت نامه در کشور ابلاغ شده است که امیدواریم یک هزار میلیارد تومان آن محقق تا شاهد توسعه روزافزون این بخش باشیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 3 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است

حدود 3 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است