مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-05اقتصادي

پیش بینی برداشت 11 هزار تن سیب درختی از باغات میوه رزن


معاون جهاد کشاورزی شهرستان رزن از پیش بینی برداشت 11 هزار تن سیب درختی از سطح باغات میوه این شهرستان در سال جاری خبر داد.

- ایسنا/همدان معاون جهاد کشاورزی شهرستان رزن از پیش بینی برداشت 11 هزار تن سیب درختی از سطح باغات میوه این شهرستان در سال جاری خبر داد.

اصغر صادقی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان رزن دارای 872 هکتار باغات سیب درختی بوده که بخشی از تولیدات سیب درختی این شهرستان هر ساله به کشورهایی چون عمان و امارات صادر می شود.

وی سیب گلاب ،سیب گلدن ،دلیشز و رد دلیشز ، گالا،رد استار کینگ و گران اسمیت را از جمله ارقام سیب تولیدی سطح باغات این شهرستان دانست و افزود: بیشترین سطح پراکنش باغات سیب درختی این شهرستان به روستاهای دهستان خرقان از جمله روستای دورنیان اختصاص دارد.

صادقی با بیان اینکه سیب درختی تولید شده شهرستان رزن علاوه بر مصرف شهرستان و استان به سایر استان های کشور و خارج از کشور نیز ارسال و صادر می شود، تصریح کرد: باغ سیب داود شیخلر به میزان 1500 هکتار یکی از باغات نمونه سیب درختی در شهرستان و استان بوده و آبیاری این باغ به صورت مکانیزه و به صورت قطره ای و رقم های تولیدی در این باغ پایه کوتاه است.

وی با بیان اینکه برداشت سیب از باغات مکانیزه چهار برابر باغات سنتی است، افزود: در باغات مکانیزه با کاشت درختان پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 11 هزار تن سیب درختی از باغات میوه رزن

پیش بینی برداشت 11 هزار تن سیب درختی از باغات میوه رزن