مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 04:252023-07-25بين الملل

استقرار موشک هایپرسونیک «دانگ فنگ» چین


چین در حال استقرار موشک های «دانگ دانگ -17 » است که به طور بالقوه می تواند تایوان را هدف قرار دهد و از سامانه های دفاع هوایی ساخت آمریکا عبور کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه ای روز دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکردند که ارتش چین در حال استقرار موشک های ابرفراصوت (هاپیرسونیک) در جنوب شرقی چین برای حمله محتمل به تایوان است.

وبگاه تایوان نیوز به نقل از اندیشکده  امریکایی میدلبری نوشت که یگان موشکی ارتش چین در حال استقرار موشک های ابرفراصوت میان برد دانگ فنگ 17 در جنوب شرقی چین است که به طور بالقوه می توانند تایوان را هدف قرار دهند و از سامانه های دفاع هوایی ساخت آمریکا عبور کنند.

بر اساس این گزارش، استقرار این موشک های جدید در پایگاه واقع در یونگان در استان فوجیان نشان می دهد که ارتش چین به دنبال دستیابی به توانایی حمله به پایگاه ها و ناوگان نظامی خارجی در غرب اقیانوس آرام است.

بر اساس گزارش دستگاه های اطلاعاتی ایالات متحده، این موشک ها بردی بین 1800 تا 2500 کیلومتر دارند و می توانند با سرعت بین 5 تا 10 ماخ حرکت کرده و این موجب می شود سامانه های موشکی ساخت آمریکا از جمله تاد ، اس ام-3 و پاتریوت قادر به مقابله با آن ها نباشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار موشک هایپرسونیک «دانگ فنگ» چین

استقرار موشک هایپرسونیک «دانگ فنگ» چین