مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 20:052023-08-05بين الملل

سوریه: عدم تعهد رژیم اسراییل به «ان پی تی» تهدیدی برای صلح است


دیپلمات ارشد سوریه در وین، خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پیوستن به «ان پی تی» شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی در وین روز شنبه در اظهاراتی بر لزوم اجرای ان پی تی (معاهده منع گسترش سلاح های اتمی)، مبنی بر تبدیل خاورمیانه به منطقه عاری از سلاح اتمی و کشتار جمعی تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری سانا حسن خضور سفیر سوریه در  جریان اولین دور نشست کمیته بازنگری ان پی تی برای سال 2026 در شهر وین در اتریش  گفت: همه کشورهای عربی بخشی از  ان پی تی شده اند، در حالی که اسراییل به آن نپیوسته و تمام فعالیت ها و توانایی های اتمی آن خارج از هر سیستم نظارت بین المللی باقی مانده است.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح های اتمی در منطقه غرب آسیا است و با حمایت های آمریکا برنامه تسلیحات اتمی خودش را از نظارت های بین المللی دور نگاه داشته است.

رژیم صهیونیستی یکی از خطرناک ترین زرادخانه های اتمی مخفی در جهان را در اختیار دارد و فدراسیون دانشمندان آمریکایی در گزارش سال 2023 خود تخمین زده است که  این رژیم  90 بمب اتمی  دارد.

این دیپلمات سوری تاکید کرد که رژیم اسراییل با توانایی های اتمی خود و عدم تعهدش به معاهده و توافق جامع پادمان آژانس بین المللی انرژی هسته ای و رد همه طرح ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه: عدم تعهد رژیم اسراییل به «ان پی تی» تهدیدی برای صلح است

سوریه: عدم تعهد رژیم اسراییل به «ان پی تی» تهدیدی برای صلح است