مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-22دانش

نخل آرزو ها در میبد ساخته شد


عضو هیئت امنای مسجد موسی بن جعفر ده آباد گفت: خیران یک نخل درخور نوجوانان ساخته و نوجوانان نیز اولین عزاداری خود را در سالروز شهادت دختر اباعبدالله الحسین (ع) برپا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میبد، نخل برداری از آیین کهن درشهرستان میبد محسوب می شود که دهه اول محرم به اوج خود می رسد ، در این آیین که به دوران صفویه منسوب است، عزاداران دست ساخته ای به شکل سرو از الوار و چوب را به زیبایی ساخته و چهار الوار را به صورت به اضافه زیر این سازه چوبی قرار می دهند.

این سازه چوبی یک هفته مانده به محرم، درحسینیه ها و میادین سیاه پوش شده و با آیینه وشمشیر و نیزه و فانوس و شاخه سرو و پارچه های نذری آراسته می شوند که هرکدام معنایی دارند.

آیینه زلالی، شمشیر رزم و آمادگی، فانوس روشنی، سرو استواری معنا می دهند که همه آن ها در قیام و نهضت عاشورای امام حسین (ع) جلوه گر است؛ بنابراین عزاداران در محرم با نخل گردانی در حسینیه ها و میادین بعنوان نماد تشیع پیکر مطهر امام حسین (ع) عزاداری می کنند.

عباسعلی دهقانی فیروزآبادی عضو هیئت امنای مسجد موسی بن جعفر ده آباد با اشاره به آیین عزاداری ها و نخل برداری در این محل گفت: درآیین نخل برداری جوانان و میانسالان در حسینیه ها نخل برداری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخل آرزو ها در میبد ساخته شد

نخل آرزو ها در میبد ساخته شد