مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:102023-07-23اقتصادي

پل مرزی آستارا برجای مانده از دوران شوروی سابق


پل فلزی و مرزی مشترک و تاریخی ایران و جمهوری آذربایجان بر روی رودخانه آستاراچای که در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده با پیشرفت 60 درصدی در مرحله مرمت، - مقاوم سازی و بهسازی کامل است.

مرز زمینی آستارا در شمال غربی استان گیلان فعال ترین مبدا مرزی شمال جمهوری اسلامی ایران از نظر ترانزیت بارهای خارجی، صادرات کالاهای ایرانی و تردد خودروهای مسافری سبک و سنگین بین المللی محسوب می شود.

پل فلزی مرزی و تاریخی مشترک آستاراچای که منشاء اتصال شهرهای آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان است، در بیش از هشت دهه پیش و در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده و 90 متر و 20 سانتی متر طول و 10 متر عرض دارد.

این پل مرزی کم عرض که دارای عرشه ای فلزی می باشد و مرکز طولی آن مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، بارها بر اساس گزارش های فنی کارشناسان چه در دوران شوروی سابق و چه پس از استقلال کشور جمهوری آذربایجان از اتحاد جماهیر شوروی و با همکاری جمهوری اسلامی ایران به دلیل پوسیدگی و نبود شرایط فنی مناسب مورد مرمت اساسی قرار گرفته است.

در سال 1387 در طرحی توسط کارشناسان حمل و نقل و پایانه های کشور به رسوب زدایی از پایه های این پل اقدام شد و تمام دهنه های این پل مرزی معروف و زیر ساخت های نگهدارنده طرفین پل که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل مرزی آستارا برجای مانده از دوران شوروی سابق

پل مرزی آستارا برجای مانده از دوران شوروی سابق