مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 15:152023-08-01اقتصادي

آقای رییسی 10 مسئله اول استان کدام است؟/ایلام آماده سفر دوم دولت


استان ایلام در حالی آماده سفر دوم رییس جمهور می شود که 10 مسئله اساسی در استان وجود داردکه توجه ویژه دولت به آن را می طلبد.

- خبرگزاری مهر -گروه استان ها: رییس جمهور کشورمان قرار است به زودی به استان ایلام سفر کنند، این سفر برای توسعه استان محروم ایلام بسیار مهم حائز اهمیت است.

استان ایلام در غرب ایران دارای ظرفیت های مهمی در حوزه کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری، مرز، اربعین و… است که در بعضی از بخش ها مثل نفت و گاز و مسئله اربعین در مرز مهران نقش ملی ایفا می کند.

سالانه پنج میلیون زائر از مرز مهران به سمت عتبات عالیات تردد می کنند، طی ایام اربعین بیش از 60 درصد تردد زوار از این مرز صورت می گیرد، ضمن اینکه گمرک مهران مقام اول 12 مرز زمینی با عراق از نظر صادرات را داراست.

به رغم وجود ظرفیت های مهم اقتصادی در استان 580 هزار نفری ایلام، اما کم جمعیت ترین استان کشور دارای مشکلات و محرومیت های بی شماری در حوزه های مختلف است.

براین اساس در این گزارش 10 مسئله مهم و اولویت دار استان ایلام برای استفاده از سفر رییس جمهور آمده است که نیازمند توجه ویژه هیئت دولت است.

1- آسیب های اجتماعی؛ اولین معضل بزرگ استان ایلام بدون شک بزرگترین و چالشی ترین نیاز استان ایلام در حوزه مسائل آسیب های اجتماعی در استان است، در این استان 580 هزار نفری در برخی از آسیب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای رییسی 10 مسئله اول استان کدام است؟/ایلام آماده سفر دوم دولت

آقای رییسی 10 مسئله اول استان کدام است؟/ایلام آماده سفر دوم دولت