مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 18:202023-08-18سياسي

نسل بعدی ماهواره بر سیمرغ ساخته می شود


رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: ماهواره بر سیمرغ به عنوان یک ماهواره بر نسل جدید در کشور مطرح است و ساخت نسل های بعدی آن نیز برنامه ریزی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیرسرتیپ دوم مجید فخری عصر جمعه در جمع خبرنگاران در تبیین دستاوردهای وزارت دفاع در ترسیم وضعیت گذشته صنعت دفاعی کشور، اظهار داشت: صنعت دفاعی ایران از گذشته های دور با خرید تجهیزات و انتقال آن ها از خارج، کار خود را آغاز کرد و حداکثر با تفکر مونتاژ تجهیزات کار پیش رفت تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و دفاع مقدس نگاه به این صنعت را تغییر داد.

وی با اشاره به تحریم تسلیحاتی در دوران دفاع مقدس، گفت: تحریم ها موجب شد که تفکر صنعت دفاعی به سمتی برود که این نگاه تقویت شود که ما باید روی پای خود بایستیم و نیازهای خودمان را با اتکا به توان داخلی تامین کنیم .

امیر فخری بیان کرد: وزارت دفاع در طول سالیانی که از عمر انقلاب گذشته، کارهای بزرگی را انجام داده است و از مهندسی معکوس تجهیزات و قطعات به باز طراحی، طراحی تجهیزات نو و نوآوریِِ باز رسیده که می تواند از منابع مختلف و توان دانشگاهی استفاده کند تا بتواند تجهیزات مورد نیاز آینده را نیز تولید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل بعدی ماهواره بر سیمرغ ساخته می شود

نسل بعدی ماهواره بر سیمرغ ساخته می شود