مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:202023-07-23اجتماعي

روایتی از آیین 800 ساله عاشورایی در ماسوله


آیین علم بندی ماسوله با بیش از 800 سال قدمت یکی از آیین های عاشورایی گیلان است که همه ساله گردشگران مذهبی بسیاری را از نقاط مختلف کشور و جهان به سمت خود فرا می خواند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: آیین علم بندی ماسوله یکی از 15 آیین عاشورایی گیلان است که شهرت جهانی یافته و همه ساله گردشگران مذهبی بسیاری را از نقاط مختلف کشور و جهان به سمت خود فرا می خواند، این مراسم که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده همه ساله در غروب ششم ماه محرم در ماسوله برگزار می شود.

در این مراسم اهالی این شهر تاریخی در دیگر مناطق کشور و حتی جهان سکونت دارند به رسم هر سال برای حضور در مراسم علم بندی به زادگاهشان سفر می کنند تا رسم هر ساله اجدادشان را به جای آورند.

مراسم علم بندان ماسوله قدمتی 800 ساله دارد که هر ساله در غروب ششم ماه محرم در این شهر تاریخی استان گیلان و شهرستان فومن برگزار و با استقبال زیادی از دوستداران اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) همراه است.

در رسم تاریخی علم بندی ماسوله ابتدای مراسم بنا بر سنت قدیمی، عزاداران بر روی بام ها و حیاط مساجد محله ها سنج ها را به هم ساییده و در شیپورها می دمند تا اهالی محله ها و عزاداران چهار محله شهر را دور هم جمع کنند با طنین این نواها در کوچه پس کوچه های ماسوله، علاوه بر دسته های چهار محل این شهر، دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از آیین 800 ساله عاشورایی در ماسوله

روایتی از آیین 800 ساله عاشورایی در ماسوله