مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 16:352023-08-13اجتماعي

جمعیت رو به رشد دانش آموزان طیف اوتیسم در خوزستان


رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از نظر جمعیتی در طیف اوتیسم، آمار در استان خوزستان رو به رشد است و جزو استان های با آمار بالای اوتیسم هستیم اما آمار تعداد دانش آموزان در برخی گروه ها مانند آسیب های شنوایی و بینایی، - به خاطر کاشت حلزون رو به افت است.

علی ممبینی در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (22 مردادماه) در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، کار بزرگی در حال انجام است و در صورت حمایت، بخش عمده ای از مشکلات ابتدایی حل می شود که شامل راه اندازی مراکز سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشد و تربیتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در راستای بازگشایی مدارس، طرح سنجش با رویکرد جدید از دی ماه سال گذشته شروع شد و تا امروز، 110 هزار و 236 نوآموز پایه اول در استان خوزستان سنجش شده اند.

هر ساله سنجش نوآموز تا آبان ماه و آذرماه ادامه داشت اما خوشبختانه امسال 98 درصد دانش آموزان سنجش شده و مجوز ثبت نام گرفته اند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه دانش آموزان کم توان ذهنی، آسیب دیده از نظر بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، طیف اوتیسم و اختلالات رفتاری در حوزه استثنایی هستند، گفت: دانش آموزان استنثایی، افراد با نیازهای ویژه هستند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت رو به رشد دانش آموزان طیف اوتیسم در خوزستان

جمعیت رو به رشد دانش آموزان طیف اوتیسم در خوزستان