مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-15بين الملل

آمریکا دوشنبه 12 مرتبه پروتکل «عدم برخورد» را در سوریه نقض کرد


مرکز آشتی روسیه در سوریه از ثبت 12 مورد نقض پروتکل «عدم برخورد» توسط جنگنده ها و پهپادهای نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه در روز دوشنبه خبر داد.

- آمریکا دوشنبه 12 مرتبه پروتکل عدم برخورد را در سوریه نقض کرد مرکز آشتی روسیه در سوریه از ثبت 12 مورد نقض پروتکل عدم برخورد توسط جنگنده ها و پهپادهای نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وادیم کولیت، نایب رییس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) در گزارشی مطبوعاتی اعلام کرد: ائتلاف بین المللی (ضد داعش) به رهبری آمریکا در سوریه، روز دوشنبه 12 بار پروتکل های عدم برخورد را که نهم دسامبر 2019 امضا شدند، با پروازهای پهپادهایی که با روسیه هماهنگ نشده بودند، نقض کرد.

کولیت اظهار کرد: در منطقه التنف که محل پروازهای بین المللی است، 12 مورد نقض توسط شش فروند جنگنده اف35، دو فروند جنگنده اف16، دو فروند جنگنده تایفون و یک پهپاد چند منظوره مدل ام کیو 1 سی ائتلاف ضد داعش ثبت شد.

نایب رییس مرکز حمیمیم افزود: ائتلاف با چنین اقداماتی به ایجاد پیش شرط های خطرناکی برای بروز سوانح هوایی ادامه می دهد، همچنین این اقدامات به وخامت شرایط در آسمان سوریه منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا دوشنبه 12 مرتبه پروتکل «عدم برخورد» را در سوریه نقض کرد

آمریکا دوشنبه 12 مرتبه پروتکل «عدم برخورد» را در سوریه نقض کرد