مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-03سياسي

پای بندی به آزادی رسانه ها در تلخ ترین روزها


در اردیبهشت 1332 و در حالی که جامعه به شدت متأثر از ربودن تیمسار افشارطوس رییس کل شهربانی بود که بعدتر خبر قتل فجیع او منتشر شد یک نشریه این گونه دکتر مصدق را به سُخره گرفته است.

-  عصر ایران؛ مهرداد خدیر- هر چند هنوز تا سالگرد 28 مرداد 1332 دو هفته مانده (و امسال به خاطر 70 سالگی کودتای سیاه توجه ها بیشتر خواهد بود) ولی قرار نیست هرسال نکات قبل تر گفته شده را تکرار کنیم خاصه این که با جست و جو در دست رس است.

  بهانه این نوشته اما مکث بر یک عکس است و در واقع درنگ بر جلد یکی از نشریات دوران دکتر مصدق که اوج آزادی بیان را نشان می دهد.

چون بحث کاملا امنیتی است و صحبت از ربودن و قتل و توطئه.

   چنان که می بینید در اردیبهشت 1332 و در حالی که جامعه به شدت متأثر از ربودن تیمسار افشارطوس رییس کل شهربانی بود که بعدتر خبر قتل فجیع او منتشر شد یک نشریه این گونه دکتر مصدق را به سُخره گرفته است.

البته این دیدگاه هم وجود دارد که ربودن و قتل تیمسار افشارطوس مقدمه کودتای 28 مرداد 1332 بود و این نشریات نیز در راستای همان سناریو عمل می کردند و تحمل و تاب آوردن آنها درست نبوده است.

به هر رو در نظر داشته باشید که 70 سال قبل تنها رسانه ها رادیو و نشریات چاپی بودند و نه خبری از تلویزیون بود نه اینترنت و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ماهواره و توجه ها به مطبوعات کاغذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای بندی به آزادی رسانه ها در تلخ ترین روزها

پای بندی به آزادی رسانه ها در تلخ ترین روزها