مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 09:152023-07-29سياسي

تعزیه خوانی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک قرن قدمت دارد


معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قدمت تعزیه خوانی در برخی از نقاط این استان بیش از یک قرن است.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قدمت تعزیه خوانی در برخی از نقاط این استان بیش از یک قرن است.

محمد سلیمی راد روز شنبه هفتم مرداد ماه 1402 در جمع خبرنگاران بر گسترش این هنر در سراسر استان و انتقال آن به نسل های جوان و نوجوان تاکید کرد و افزود: تعزیه خوانی مهم ترین ابزار و یک کارگاه آموزشی برای ترویج فرهنگ جهاد تبیین است.

وی اظهارکرد: با تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ جهاد تبیین و با تاسی از حرکت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا و راز ماندگاری آن، می توان با هنر تعزیه خوانی این فرهنگ را گسترش و به نسل نوجوان و جوان انتقال داد چراکه بهترین زبان برای انتقال این مفاهیم زبان هنر، و مهم ترین ابزار در جهت ترویج این فرهنگ در ایام محرم و صفر تعزیه خوانی است.

سلیمی راد برگزاری پرشور آیین های سوگواری ماه محرم در جای جای استان را بیانگر اوج معرفت و اخلاص دینی مردم دانست و تصریح کرد: تعزیه خوانی در برخی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد قدمت بیش از یک قرن را دارد و برگزاری این آیین ها ریشه در ارادت خالصانه مردم به اهل بیت(ع) را دارد و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه خوانی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک قرن قدمت دارد

تعزیه خوانی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک قرن قدمت دارد