مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 22:002023-08-19اقتصادي

«جمعه بازار» جویبار ثبت ملی شد


فرماندار جویبار از ثبت جمعه بازار شهرستان به عنوان میراث ناملموس فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

- کمال رستمعلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ثبت ملی جامع بازار جویبار به عنوان میراث ملی اظهار داشت: جمعه بازار مشهور جویبار که از شهرت در شمال کشور و ایران برخوردار است در دولت کنونی و با پیگیری های صورت گرفته با شماره ثبت 2047 به عنوان میراث ناملموس فرهنگی ثبت ملی شده است.

فرماندار جویبار ادامه داد: جمعه بازار جویبار از نظر وسعت، شهرت و میزان حضور عرضه کنندگان و بازدید مردم از جذاب ترین و مشهورترین بازارهای سنتی شمال کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: از ویژگی های اصلی این بازار مشهور و معروف قرار گرفتن در قلب بازار اصلی شهر و واقع شدن در نقطه حاشیه کشاورزی است.

رستمعلی با اظهار اینکه جمعه بازار جویبار یکی از شلوغ ترین و زیباترین بازار سنتی کشور است، قدمت آن را به بیش از 100 سال عنوان کرد و گفت: این بازار در حافظه تاریخی شهرستان جویبار آمده است و مردم استان و جویبار محصولات کشاورزی خود را بدون واسطه در این بازار عرضه می کنند.

فرماندار جویبار تصریح کرد: قیمت محصولات عرضه شده در این بازار قابل قیاس با دیگر بازارها نیست هرچند در اکثر شهرهای کشور و شمال بازار محلی وجود دارد اما جمعه بازار جویبار بزرگترین و مشهورترین باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جمعه بازار» جویبار ثبت ملی شد

«جمعه بازار» جویبار ثبت ملی شد