مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 17:552023-08-09بين الملل

ترکیه همچنان در فهرست خاکستری FATF


FATF اعلام کرده است که اقدامات دولت ترکیه در تقویت سیاست ها برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم کافی نبوده و آنها آنکارا را همچنان در فهرست خاکستری نگه داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اینتلی نیوز، گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF اعلام کرده است که اقدامات ترکیه برای تقویت مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سال گذشته کافی نبوده و این کشور همچنان در فهرست خاکستری باقی خواهد ماند.

در گزارش FATF آمده است که ترکیه همچنان در اجرای توصیه های گروه ویژه اقدام مالی نقص و کمبود دارد.

در این گزارش آمده است که ترکیه یک قانون مصونیت مالی بحث برانگیز دارد که در قالب آن افراد و شرکت ها می توانند دارایی های نقد، طلا، فارکس، اوراق بهادار و دیگر دارایی های خود را که در خارج از این کشور یا داخل آن نگهداری می کنند، بدون افشای منشأ از بانک ها یا خزانه ها خارج کرده و یا جابه جا کنند.

در گزارش اخیر FATF از دولت ترکیه خواسته شده تا اقدامات پیچیده تری را برای تحقیقات و پیگرد قضایی پولشویی را در دستورکار قرار داده و در موضوعات مرتبط با ترویسم هم بررسی های مالی بیشتری انجام دهد.

FATF اعلام کرده که ترکیه باید ساختار قانون گذاری مالی خود را تقویت کرده و تلاش های خود بر اعمال قانون و همکاری بین المللی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه همچنان در فهرست خاکستری FATF

ترکیه همچنان در فهرست خاکستری FATF