مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-08دانش

تشخیص ترکیب شیمیایی ناخالصی ها در آب و هوا ساده تر می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان فناوری جدیدی را توسعه دادند که ممکن است شناسایی ترکیب شیمیایی ناخالصی ها و شکل هندسی آن ها را در نمونه های هوا، - محققان فناوری جدیدی را توسعه دادند که ممکن است شناسایی ترکیب شیمیایی ناخالصی ها و شکل هندسی آن ها را در نمونه های هوا، مایع و بافت زنده آسان تر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان فناوری جدیدی را توسعه دادند که ممکن است شناسایی ترکیب شیمیایی ناخالصی ها و شکل هندسی آن ها را در نمونه های هوا، مایع و بافت زنده آسان تر کند.

با استفاده از روش های آزمایش معمولی، تشخیص آلاینده های مضر مانند نانو پلاستیک، آلاینده های هوا و میکروب ها در موجودات زنده و مواد طبیعی می تواند چالش برانگیز باشد و گاهی نیز غیرممکن است.

این آلاینده ها گاهی اوقات در مقادیر بسیار کم یافت می شوند که آزمایشات رایج قادر به شناسایی و انتخاب گری قابل اعتماد برای آن ها نیستند.

این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند.

فناوری نانویی در حال ظهور است که وعده می دهد شناسایی ترکیب شیمیایی ناخالصی ها و شکل هندسی آن ها در نمونه های هوا، مایع و بافت زنده را آسان تر می کند.

یک تیم بین المللی از دانشمندان به سرپرستی فیزیکدانان در دانشگاه بث فناوری را توسعه داده اند، که ممکن است راه را برای روش های جدید ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص ترکیب شیمیایی ناخالصی ها در آب و هوا ساده تر می شود

تشخیص ترکیب شیمیایی ناخالصی ها در آب و هوا ساده تر می شود