مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 21:152023-08-18بين الملل

هانی زاده: ارتباط ایران و عربستان نفوذ آمریکا و صهیونیست ها در منطقه را کاهش داد


یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به بهبود روابط تهران و ریاض گفت: نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه پس از توافق ایران و عربستان در پکن، - حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی فارس با اشاره به تاثیر بهبود و تقویت روابط ایران و عربستان، گفت: سفر اخیر آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان و دیدارهای او با محمد بن سلمان ولیعهد فیصل بن فرهان وزیر خارجه عربستان نشان می دهد که مناسبات تهران و ریاض به یک نقطه قابل اتکا رسیده است.

وی افزود: پس از توافقنامه پکن میان ایران و عربستان منطقه شاهد یک همگرایی دلپذیر منطقه ای است و بسیاری از تنش های منطقه ای کاهش پیدا کرد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رویکرد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مصر و اردن برای ارتقای سطح مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که منطقه در آینده شاهد ثبات بیشتری خواهد شد، تصریح کرد: از سوی دیگر، تعامل بین ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به انزوای رژیم صهیونیستی کمک کرد.

هانی زاده با اشاره به آینده منطقه غرب آسیا، بیان کرد: شرایط منطقه به سمت و سویی حرکت می کند که در آینده مناسبات ایران و عربستان در حوزه های مختلف امنیتی و اقتصادی گسترش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هانی زاده: ارتباط ایران و عربستان نفوذ آمریکا و صهیونیست ها در منطقه را کاهش داد

هانی زاده: ارتباط ایران و عربستان نفوذ آمریکا و صهیونیست ها در منطقه را کاهش داد