مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 18:252023-07-28بين الملل

در دیدار سالیوان و محمد بن سلمان چه گذشت؟


نزدیکی ایران و عربستان سعودی امیدهایی را در میان مقامات آمریکایی مبنی بر دستیابی به توافق مشابه عربستان با اسراییل برانگیخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده با مقام های عربستان سعودی در جده دیدار کرد.

رایزنی های سیاسی که گفته می شود محور اصلی آنها صلح در خاورمیانه بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره، در بیانیه ای که کاخ سفید روز پنجشنبه درباره این دیدارها منتشر کرد هیچ اشاره ای به توافق احتمالی عادی سازی رابطه بین عربستان سعودی و اسراییل که اولویت ایالات متحده در منطقه است، نشده است.

کاخ سفید گفت که این نشست بر روی مسائل دوجانبه و منطقه ای از جمله طرح هایی برای خاورمیانه ای صلح آمیز، امن، مرفه و باثبات تر متمرکز شده است.

با این وجود، سفر سالیوان با تلاش های مداوم در زمان جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، برای برقراری روابط بین اسراییل و عربستان سعودی همزمان شده است.

گرم شدن روابط با ولیعهد سعودی در نشست روز پنجشنبه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که از سال 2022 به عنوان نخست وزیر خدمت کرده، حضور داشت.

به دلیل وضعیت نابسامان سلامت ملک سلمان، ولیعهد مدت هاست که حتی قبل از انتصاب وی به عنوان نخست وزیر، حاکم واقعی پادشاهی سعودی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دیدار سالیوان و محمد بن سلمان چه گذشت؟

در دیدار سالیوان و محمد بن سلمان چه گذشت؟