مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-03سياسي

رستگاری با روضه ارباب، این لحظات از دل بهشت آمده اند


مردمی که روزگارشان را روی نبض دهم محرم تنظیم کرده اند، این روزها اشک هایشان را به این محافل می آورند و زندگی شان را بیمه می کنند، اجداد ما قرن هاست از این روضه ها خیر دیده اند که اینچنین نسل در نسل شان پابست روضه ارباب شده و رستگاری را در آن می بینند.

- خبرگزاری - فارس کرمان؛ آمنه شهریارپناه: دهه اول محرم که تمام می شود و اولین موج شور حسینی پایان می یابد، عزاداری ها هم شکل ظاهری اش تغییر کرده، سنت ها و آیین های علم بستن و علم گردانی، یا طبل و شیپور و زنجیر، جای خودش را به روضه و منبر می دهند.

هر چند روضه و منبر در دهه اول هم پر رونق است، اما از عصر عاشورا به بعد این مجالس خانگی و روضه های کوچک در مساجد و حسینه ها هستند که عطر عاشورا دارند و گروه گروه عزاداران را به سمت خود می کشانند.

مردمی که با حسین شان قول و قرارها گذاشته و روزگارشان را روی نبض دهم محرم تنظیم کرده اند، این روزها اشک هایشان را به این محافل می آورند و زندگی شان را بیمه می کنند.

اجداد ما قرن هاست از این روضه ها خیر دیده و اعتبار گرفته اند که اینچنین نسل در نسل شان پابست روضه ارباب شده و رستگاری را در آن می بینند.

این روضه ها ذخیره آبرو به حساب می آیند و روزی در همین حوالی و شاید در شب اول قبر نور می شوند و ما را بی حساب و کتاب بالا می برند، خاصیت عشق به حسین همین است، وق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رستگاری با روضه ارباب، این لحظات از دل بهشت آمده اند

رستگاری با روضه ارباب، این لحظات از دل بهشت آمده اند