مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 00:102023-07-28فرهنگي

داستان شگفت انگیز «مخفیگاه سلطنتی»


دنیای باستان شناسی همیشه مملو از شگفتی هاست.

مصر باستان، فراعنه، مقبره های عظیم و آثار تاریخی خیره کننده همواره برای علاقه مندان تاریخ سرگرم کننده بوده است.

- با اینکه بیشتر مردم با اهرام سه گانه و ابوالهول مصری آشنایی دارند، اما تاریخچه کاوش های باستان شناسی مصر، شگفتی ها و جزییات حیرت آور بی شماری را در برگرفته که هنوز ناشناخته مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقبره های سلطنتی واقع در دره پادشاهان معمولا به عنوان محل دفن فقط یک فرمانروا هستند.

به عبارت دیگر، این اتاق ها که در دل صخره های نزدیک اقصر امروزی تراشیده شده اند، با هدف نگهداری و محافظت از خانواده سلطنتی مصر در سفرشان به دنیای پس از مرگ ساخته شده اند و هر کدام برای دفن یک نفر در نظر گرفته شده اند.

با این وجود، در سال 1881 میلادی، مقبره ای در نزدیکی دیر البحری واقع در گورستان تبس این دیدگاه را به چالش کشید؛ چراکه به جای یک مومیایی سلطنتی، چندین مومیایی در آن کشف شد.

کاوشگران در بین این اجساد دست کم 11 فرعون از پادشاهی نوین مصر، از جمله فرعون ستی یکم که جسدش در مقبره مجلل مخصوص او پیدا نشده بود و رامسس کبیر را کشف کردند.

این مقبره که با نام مخفیگاه سلطنتی شناخته می شود، در ابتدا به عنوان محل نگهداریِ جسد یک کاهن عالی رتبه آمون و خانواده او ساخته شده بود، که حدود 960 پیش از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان شگفت انگیز «مخفیگاه سلطنتی»

داستان شگفت انگیز «مخفیگاه سلطنتی»