مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-02اقتصادي

اولین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه افتتاح شد


اولین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور با حضور رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولین استان کرمانشاه افتتاح شد.

- ایسنا/کرمانشاه اولین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور با حضور رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولین استان کرمانشاه افتتاح شد.

دکتر علی دارایی مجری این پروژه ملی و عضو هیات علمی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، در آیین افتتاحیه این واحدصنعتی، از کربن فعال به عنوان یک محصول استراتژیک یاد کرد و افزود: این محصول در صنایع مختلف نظامی، دفاعی، هسته ای، نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

وی افزود: نیاز سالانه کشور به این محصول 14 هزار تن است که متاسفانه عمده آن از طریق واردات تامین شده و تنها دو هزار تن آن در کشور تولید می شود.

دارایی گفت: در همین راستا طرح تولید کربن فعال از قیرطبیعی را از 15 سال پیش آغاز کردیم و توانستیم طی سه فاز آن را اجرایی و تجاری سازی کنیم.

وی افزود: فاز اول این پروژه سال 1389 و با کارفرمایی وزارت صمت اجرایی آغاز شد و در این مرحله توانستیم نمونه اولیه را تولید کنیم که در نهایت منجر به ثبت اختراع و تاییدیه بنیاد ملی نخبگان شد.

دارایی گفت: سال 1395 فاز دوم اجرای این پروژه کلیدزده شد و توانستیم در این مرحله به دانش فنی تولید کربن فعال از قیرطبیعی دست پیدا کرده و واحد پایلوت تولیدی آن را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه افتتاح شد

اولین واحد تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور در کرمانشاه افتتاح شد