مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 13:102023-08-22دانش

دانشگاه گیلان در جمع 10 دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت


بر اساس جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه گیلان در جمع 10 دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرید نجفی امروز سه شنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: بر اساس جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه گیلان در جمع 10 دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت.

وی افزود: رتبه بندی وبومتریکس شاخصی برای رتبه بندی وب سایت های دانشگاه ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا می باشد که توسط مؤسسه تحقیقاتی (CSIC) در کشور اسپانیا از سال 2004 مشغول به فعالیت است.

نجفی ادامه داد: این مؤسسه، هر شش ماه یک بار در ماه های ژانویه و جولای وب سایت های بیش از 31 هزار دانشگاه و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی را از بین 200 کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه سه شاخص مهم و تأثیرگذار در این رتبه بندی وجود دارد، بیان کرد: قابلیت مشاهده دیگران با وزن 50 درصد که شامل مجموع تعداد لینک ها و دامنه های ارجاع شده مربوط به این لینک ها از یک وب سایت خارجی به وب سایت دانشگاهی، مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی است و اطلاعات مربوط به این شاخص از دو پایگاه اطلاعاتی Majestic و Ahrefs استخراج می شود.

نجفی به قابلیت دوم و سوم اشاره کرد و گفت: فایل های قابل دسترسی ( Openness) با وزن 10 درصد شامل تعداد استنادها به نویسندگان برتر است و مرجع دریافت اطلاعات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه گیلان در جمع 10 دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت

دانشگاه گیلان در جمع 10 دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت