مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-19دانش

با خالکوبی، نانوذرات طلا به سلول های زنده متصل می شود


به گزاشر گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حال حاضر، سایبورگ ها فقط در داستان های تخیلی وجود دارند، اما این مفهوم با پیشرفت علم قابل قبول تر می شود.

- در حال حاضر، سایبورگ ها فقط در داستان های تخیلی وجود دارند، اما این مفهوم با پیشرفت علم قابل قبول تر می شود به گزاشر گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حال حاضر، سایبورگ ها فقط در داستان های تخیلی وجود دارند، اما این مفهوم با پیشرفت علم قابل قبول تر می شود.

به تازگی، محققان مقاله ای در نشریه Nano Letters به چاپ رسانده اند که در آن یک روش اثبات مفهوم برای خالکوبی سلول ها و بافت های زنده با استفاده از آرایه های انعطاف پذیر از نانو نقطه های طلا و نانوسیم ها ارائه کرده اند.

با اصلاح بیشتر، این روش در نهایت می تواند برای ادغام دستگاه های هوشمند با بافت زنده برای کاربرد های زیست پزشکی، مانند بیونیک و حس زیستی مورد استفاده قرار گیرد.

پیشرفت های الکترونیکی، سازندگان را قادر ساخته تا مدار های مجتمع و حسگر هایی با وضوح نانو بسازند.

اخیراً، چاپ لیزری و سایر روش ها امکان مونتاژ دستگاه های انعطاف پذیری را فراهم کرده اند که می توانند روی سطوح منحنی قالب گیری شوند.

اما این فرآیند ها اغلب از مواد شیمیایی خطرناک و خورنده، دمای بالا یا فشار شدید استفاده می کنند که با سلول های زنده ناسازگار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با خالکوبی، نانوذرات طلا به سلول های زنده متصل می شود

با خالکوبی، نانوذرات طلا به سلول های زنده متصل می شود