مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 13:202023-08-17سياسي

کارشناسان رسمی دادگستری با نظریه های دقیق کمک کار قضات باشند


رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان گفت: کارشناسان رسمی دادگستری با ارائه نظریه های دقیق، سریع، متقن و شفاف، کمک کار قضات در احقاق حق باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حسن بیگدلی، رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان  زنجان امروز در جلسه مجمع سالیانه مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اظهار داشت: از برنامه‍ های قوه قضاییه در دوره تحول توجه به موضوع کاهش اطاله دادرسی است و نقش کارشناسان در کاهش اطاله دادرسی بسیار مهم است و نظریه امر دادرسی و رسیدگی به پرونده ها متضمن استفاده از  ابزارهای کمکی است و نظریات تخصصی کارشناسان یکی از این ابزارها در اجرای عدالت و احقاق حق  است.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان  زنجان با بیان اینکه امر دادرسی پیچیدگی و سختی های خاص خود را دارد، افزود: دربرخی پرونده ها قاضی به تنهایی نمی تواند رسیدگی و کشف حقیقت و حکم صادر کند بلکه  نیازمند استفاده از نظریه های کارشناسان رسمی دادگستری است.

وی با اشاره به اینکه ارائه نظریه کارشناسی دقیق و متقن نیازمند آموزش ضمن خدمت کارشناسان و  کارآموزان است، اظهار کرد: اهمیت کار کارشناسی در احقاق حق آنچنان بالاست که با یک اشتباه در ارائه نظریه کارشناسی آثار و تبعات جبران ناپذیری در تضییع حقوق طرفین پرونده به جای خواهد گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان رسمی دادگستری با نظریه های دقیق کمک کار قضات باشند

کارشناسان رسمی دادگستری با نظریه های دقیق کمک کار قضات باشند