مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-06سياسي

اوکراین امکانی برای تولید تسلیحات هسته ای در داخل ندارد


رییس شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین اذعان کرد که این کشور شانسی برای تولید تسلیحات اتمی در داخل ندارد و به این مساله اشاره کرد که شاید کی یف در نهایت بتواند میزبان یک زرادخانه اتمی ساخت غرب باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، الکسی دانیلف، رییس شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین در پاسخ به اینکه آیا این کشور می تواند امیدوار باشد که موضع اتمی خود را همانند دوره پس از فروپاشی شوروی مجددا به دست بیاورد یا خیر، گفت: بیایید واقع بین باشیم، از منظر زرادخانه اتمی، این مساله برای ما به دلیل یکسری مسائل سیاسی و هم به دلیل مشکلات فناورانه، پیچیده و غیرممکن است.

این مقام مسئول در دولت کی یف همچنین درباره میزبانی از زرادخانه موشک های بالستیک بین قاره ای که زمانی در اوکراین بود، آن را امری پیچیده دانست اما اشاره کرد در مواردی بوده که کشورهای غیرهسته ای از سوی متحدان ناتوی خود از آن بهره مند شده اند.

اظهارات دانیلف با آنهایی که الکسی آرستوویچ ، مشاور سابق ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین مطرح کرده بود، در تضاد است؛ آرستوویچ در ژوئن 2023 گفته بود که کی یف می تواند به سرعت زرادخانه هسته ای خود را ایجاد کرده و به مواد شکافت پذیر لازم دست پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین امکانی برای تولید تسلیحات هسته ای در داخل ندارد

اوکراین امکانی برای تولید تسلیحات هسته ای در داخل ندارد