مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-21فرهنگي

علامه مجلسی؛ احیاگر تک نسخه های فراموش شده  


علامه مجلسی تک نسخه های خطی که به جای مانده بود را در کتاب «بحارالانوار» گردآوری و دسته بندی کرد تا از فراموش شدن آن ها جلوگیری کند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک مدرس حوزه علمیه گفت: علامه مجلسی تک نسخه های خطی که به جای مانده بود را در کتاب بحارالانوار گردآوری و دسته بندی کرد تا از فراموش شدن آن ها جلوگیری کند.

سیدعلی سجادی زاده در گفت وگو با ایسنا به مناسبت بزرگداشت علامه مجلسی، اظهار کرد: مرحوم محمدباقر علامه مجلسی از علمای بزرگ شیعه در قرن 11 قمری که در دامن پدری بسیار ارزشمند به نام محمد تقی مجلسی که خودشان دارای آثار متعدد و شخصیت تاثیرگذاری در فرهنگ شیعه به خصوص در محیط ایران بودند، بزرگ شدند.

وی افزود: اگر عظمت علامه مجلسی را از دید برخی بیان کنیم، می گویند که مذهب شیعه را باید مذهب مجلسی دانست ؛ به این معنا که این شخصیت در دوره صفویه و در پیشرفت مذهب اهل بیت(ع) بسیار موثر بوده که برخی از علمای شبه قاره هند نیز این گونه بیان کردند که مذهب شیعه را باید مذهب مجلسی گفت .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه علامه مجلسی آثار متعددی را به زبان فارسی و عربی به رشته تحریر درآورده است، بیان کرد: تا قبل از ایشان دانشمندان ایران اغلب آثار خود را به زبان عربی می نوشتند اما علامه مجلسی جزو پیشگامان بودند و بخش زیادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه مجلسی؛ احیاگر تک نسخه های فراموش شده  

علامه مجلسی؛ احیاگر تک نسخه های فراموش شده