مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:202023-08-05اقتصادي

تولید اقتصادی پسته بدون آبیاری مناسب امکان پذیر نیست


پژوهشگر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی گفت: درختان پسته با وجود مقاومت نسبت به تنش کم آبی و شوری آب و خاک در مناطق خشک و نیمه خشک نیازمند آب و مراقبت های ویژه هستند.

- ایسنا/اصفهان پژوهشگر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی گفت: درختان پسته با وجود مقاومت نسبت به تنش کم آبی و شوری آب و خاک در مناطق خشک و نیمه خشک نیازمند آب و مراقبت های ویژه هستند.

حسین حکم آبادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پسته یکی از محصولات استراتژیک است که نگهداری و تغذیه اصولی این محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ذهنیت اشتباهی است که فکر کنیم پسته درخت کم آبی بوده و به آب و مراقبت ویژه نیاز ندارد.

وی افزود: درخت پسته در برابر کم آبی و شرایط شوری آب و خاک مقاوم است و خشک نمی شود، اما اگر هدف باغدار دستیابی به تولید اقتصادی و مناسب پسته است این هدف به هیچ وجه با آبیاری کم و عدم به کارگیری روش های بهینه تغذیه و آبیاری امکان پذیر نیست.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، تصریح کرد: برای باغ پسته داشتن تقویم مناسب آبیاری و تغذیه که در آن زمان آبیاری، دبی و ساعت آب، نوع و میزان کودهای مورد استفاده در فصل مناسب آن برنامه ریزی شده باشد یک موضوع ضروری است.

حکم آبادی تأکید کرد: درخت پسته شوری را دوست ندارد، اما نسبت به سایر درختان در برابر آن مقاوم تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید اقتصادی پسته بدون آبیاری مناسب امکان پذیر نیست

تولید اقتصادی پسته بدون آبیاری مناسب امکان پذیر نیست