مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:302023-08-14اجتماعي

توضیحاتی درباره ثبت جهانی «دریاچه هامون»


معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان درباره وضعیت ثبت جهانی «دریاچه هامون» به عنوان میراث طبیعی، با توجه به وضعیت آن گفت: «هامون» فقط میراث طبیعی نیست و می توان آن را به عنوان یک میراث معنوی به ثبت رساند.

- معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان درباره وضعیت ثبت جهانی دریاچه هامون به عنوان میراث طبیعی، با توجه به وضعیت آن گفت: هامون فقط میراث طبیعی نیست و می توان آن را به عنوان یک میراث معنوی به ثبت رساند.

دریاچه هامون سومین دریاچه بزرگ ایران و هفتمین تالاب بین المللی جهان است که به عنوان یکی از ذخیره‎ گاه های زیست کره ایران در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از سال 1386 به عنوان میراث طبیعی ایران در فهرست انتظار یونسکو قرار گرفته است.

ایسنا در ادامه بررسی وضعیت میراث فرهنگی و طبیعی ایران که در فهرست انتظار یونسکو است، در گفت وگو با معاون میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان از وضعیت تالاب هامون و اقداماتی که برای ثبت جهانی آن شده، پرسیده است.

مهم ترین مسأله درباره هامون این است که این دریاچه را با توجه به شرایطی که پیدا کرده است می توان در یونسکو ثبت کرد و آیا ثبت به تنهایی متضمن احیا و بقای آن است؟ رضا کیخواه آریا ـ معاون میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان ـ در این باره به ایسنا گفت: تاکنون اقدامی برای پرونده جهانی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحاتی درباره ثبت جهانی «دریاچه هامون»

توضیحاتی درباره ثبت جهانی «دریاچه هامون»