مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:202023-07-26سياسي

لایحه صیانت از حقوق عامه این هفته تقدیم دولت می شود


معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه از آزادی های مشروع می توانیم یک تفسیر موسع و یک تفسیر مضیق ارایه دهیم گفت: نگاه سند تحول قضایی سال 1397 یک نگاه مضیق است که اکنون در مرحله بازنگری و ارتقای سند تحول قضایی هستیم.

- معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه از آزادی های مشروع می توانیم یک تفسیر موسع و یک تفسیر مضیق ارایه دهیم گفت: نگاه سند تحول قضایی سال 1397 یک نگاه مضیق است که اکنون در مرحله بازنگری و ارتقای سند تحول قضایی هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در نشست علمی آزادی های مشروع از تحلیل معنا تا نقش قوه قضاییه در گسترش آن که در پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد، گفت: در اصل 156 قانون اساسی مسئولیت هایی برای دستگاه قضایی از جمله رسیدگی به تظلمات و محکمه داری دستگاه قضایی مطرح شده است، اما وظایف دیگری از جمله احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع نیز وجود دارد.

وی با طرح این سوال که قوه قضاییه چگونه می تواند آزادی های مشروع را گسترش دهد؟، گفت: این سوال مطرح است که آیا این آزادی ها یا معنای قانونی و یا معنای شرعی دارد و قوه قضاییه باید در عمل چه کاری انجام دهد؟ آیا باید مصادیق را توسعه دهیم و با تفسیر موسع عمل کنیم؟ آیا باید ابزارهای دیگری همچون تضم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه صیانت از حقوق عامه این هفته تقدیم دولت می شود

لایحه صیانت از حقوق عامه این هفته تقدیم دولت می شود