مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 15:002023-07-23اقتصادي

درآمد گردشگری سلامت را می توان به 18 میلیارد دلار رساند


عضو شورای عالی نظام پزشکی، معتقد است که می توان درآمد گردشگری سلامت در کشور را به روزانه 500 هزار بشکه نفت خام رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی دباغ، با بیان اینکه درآمد خالص گردشگران سلامت را تنها با استفاده از ظرفیت های خالی موجود نظام سلامت می توان به معادل روزی حدود 500 هزار بشکه نفت خام افزایش داد، گفت: در حال حاضر سالانه حداکثر 1.

2 میلیون هزار گردشگر سلامت به کشور ما می آیند که اگر هر کدام متوسط 2000 دلار در کشور خرج درمان و همین اندازه هزینه اقامت و رفت و آمد کنند، نزدیک به 5 میلیارد دلار در حال حاضر در این حیطه درآمد کشور است.

وی افزود: می توان این عدد را به راحتی به حداقل 18 میلیارد دلار یعنی حداقل سالانه معادل 180 میلیون بشکه نفت یا روزی حدود 500 هزار بشکه نفت خالص بدون در نظر گرفتن هزینه های استحصال نفت در نظر گرفت و البته تنها با استفاده از ظرفیت های خالی موجود نظام سلامت؛ زیرا ضریب اشغال تخت های بیمارستان کشور حدود 70 درصد است و در حال حاضر 150 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که می توان با کمی برنامه ریزی در داخل و خارج کشور، این درآمد هنگفت را برای کشور ایجاد کرد.

دباغ ادامه داد: آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر تلاش هایی برای رشد گردشگری سلامت صورت گرفته ولی کافی نبوده است و کشورهایی از جمله هندوستان گردشگران بسیاری را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد گردشگری سلامت را می توان به 18 میلیارد دلار رساند

درآمد گردشگری سلامت را می توان به 18 میلیارد دلار رساند