مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 17:052023-08-15بين الملل

درگیری های مسلحانه در پایتخت لیبی با چهار کشته


در درگیری های مسلحانه بین دو گروه نظامی- امنیتی در طرابلس پایتخت لیبی چهار نیروی نظامی کشته و دست کم 18 غیرنظامی زخمی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در جریان درگیری بین نیروهای وابسته به شورای ریاست جمهوری و نیروهای موسوم به تیپ 444 که پس از بازداشت فرمانده این نیروها در فرودگاه معیتیقه اتفاق افتاد، چهار نفر از نیروهای یگان بازدارنده کشته و دست کم 18 نفر زخمی شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس و خدمات اضطراری لیبی به الجزیره گفت که بیش از 20 خانواده که در محل درگیری ها گیر افتاده بودند، از خانه های خود تخلیه شدند؛ ولی برخی خانواده ها هنوز در خانه های خود حبس شده اند و به علت تشدید درگیری ها امکان نجات آنها وجود ندارد.

وزارت بهداشت لیبی ضمن درخواست اهدای خون از طرفین درگیری خواست تا به امدادرسان ها برای نجات شهروندان اجازه فعالیت دهند و زمینه ایجاد گذرگاه های امن را حفظ جان غیرنظامیان فراهم کنند.

سازمان هلال احمر لیبی نیز بر لزوم آرامش برای کمک رسانی به گرفتاران تاکید کرد.

معاون نخست وزیر دولت وحدت ملی هم از همه طرف ها در طرابلس خواست تا آرام باشند، زبان عقل را در اولویت قرار دهند و فرصت فتنه انگیزی را از کسانی که به گفته او در کمین ثبات و امنیت طرابلس هستند، بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری های مسلحانه در پایتخت لیبی با چهار کشته

درگیری های مسلحانه در پایتخت لیبی با چهار کشته