مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 21:252023-07-30اقتصادي

کاهش 18 درصدی ورودی سدهای استان اردبیل


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل از کاهش 18 درصدی ورودی سدهای استان در سال آبی زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حمید فضایلی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از حجم 582 میلیون مترمکعبی سدهای استان اردبیل تنها 128 میلیون مترمکعب پرشدگی را شاهد هستیم که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: سد یامچی به عنوان یکی از مهم ترین سدهای استان به دلیل تامین آب شرب مرکز استان هم اکنون 22 میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش یافته است.

کاهش حجم ذخیره آب در سدهای ارس و خداآفرین معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به کاهش آورد رودخانه ارس در شمال استان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: حجم ذخیره آب در مخزن سدهای ارس و خداآفرین به عنوان سدهای تاثیرگذار در شمال استان به ترتیب 6 و 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

فضایلی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 246 میلیمتر بارندگی در سطح استان اتفاق افتاده است بیان کرد: این آمار نشانگر کاهش 5 درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته بوده و هم چنین کاهش 21 درصدی نسبت به بلندمدت را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 18 درصدی ورودی سدهای استان اردبیل

کاهش 18 درصدی ورودی سدهای استان اردبیل