مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 21:352023-08-20بين الملل

سودای پوتین برای پنجمین دوره ریاست جمهوری در سایه جنگ اوکراین


پوتین 70 ساله که از زمان جوزف استالین، طولانی ترین فرمانروای تاریخ مدرن روسیه به شمار می رود، اگر تا سال 2030 در کرملین باقی بماند، با رکورد دیکتاتور شوروی سابق برابری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، روبل در حال سقوط است، شوک یک شورش نافرجام هنوز به طور کامل محو نشده، جنگ در خاک اوکراین 18 ماهه شده و پایانی نیز برای آن قابل تصور نیست.

با این حال، ولادیمیر پوتین سخت در تدارک تضمین پیروزی خود در پنجمین رقابت انتخاباتی بر سر کرسی ریاست جمهوری روسیه است؛ انتخاباتی که هفت ماه بعد و در مارس 2024 برگزار خواهد شد.

در چنین شرایطی، برخی تحلیلگران اقدام اخیر بانک مرکزی روسیه را مبنی بر افزایش نرخ بهره بیش از آن که تلاشی برای مهار سقوط نرخ برابری روبل در مقابل ارزهای عمده ارزیابی کنند، بخشی از اقدام های گسترده برای کنترل نرخ تورم تا پیش از فرارسیدن موعد انتخابات و بروز تبعات بیشتر تحریم های غرب می دانند.

اگرچه کمتر کسی در روسیه قائل به وجود تهدید فوری برای سیطره آقای پوتین بر قدرت اجرایی کشور است، اما بسیاری بر این باورند که اقتدار پوتین در پی شورش یوگنی پریگوژین، رهبر گروه مزدور واگنر که به عنوان یک پیمانکار نظامی به دولت روسیه خدمت می کرد و نیز طولانی شدن جنگ اوکراین، ضربه بزرگی خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودای پوتین برای پنجمین دوره ریاست جمهوری در سایه جنگ اوکراین

سودای پوتین برای پنجمین دوره ریاست جمهوری در سایه جنگ اوکراین